Vragen & advies

Bestellen

Hoe bestel ik bij jullie?

Leg de gewenste artikelen in uw winkelwagen.

Ga verder naar bestellen/afrekenen

Vul uw gegevens in en ga naar volgende

Controleer uw bestelling en gegevens in het overzicht.

Ga verder naar plaats uw bestelling en reken uw bestelling af

Een bevestigingsmail ontvangt u binnen 1 uur van ons.

Is er een minimum bestelbedrag?

Momenteel hanteren wij geen minimum bestelbedrag maar wel een kleinordertoeslag wanneer u een bestelling van minder als 20,00 plaats.

Hoe kan ik betalen?

Bodemschat biedt vele betaalmethoden om het bestellen van uit binnen- en buitenland zo eenvoudig mogelijk te maken.
Ga naar betaalgemak voor alle informatie

Hoe kan ik een kortingscode toepassen?

Een cadeaubon of actiecode ontvangen, maar weet u niet goed hoe dit werkt? 

  1. Leg de gewenste producten in uw winkelwagen.
  2. Volg de normale bestelprocedure.
  3. In de winkelmand kunt u bij de prijsberekening en het overzicht van uw bestelling een actiecode invullen. Klik op “kortingscode toepassen en vul de actiecode in.
  4. De korting wordt automatisch in mindering gebracht op uw bestelling maar kan niet gebruikt worden voor verzendkosten of eventuele toeslagen op uw bestelling.
  5. Na het invullen en toepassen van een kortingscode kunt u uw bestelling via de normale procedure afronden.

Heeft u een cadeaubon of actiecode ontvangen die niet werkt, neem dan gerust contact op met op zodat wij u kunnen helpen.

Hoe weet ik of mijn betaling/bestelling gelukt is?

Heeft u besteld en betaald dan ontvangt u binnen 1 uur een bevestiging van uw bestelling en betaling.
Twijfelt u of uw bestelling of betaling niet is gelukt neem dan altijd persoonlijk contact op met ons.

Dit kan telefonisch +31 (0)74 2770209, via online chat of per e-mail naar info@bodemschat.nl

Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 09.00-17.00 uur. Is de bestelling buiten kantooruren geplaatst stuur dan een e-mail naar info@bodemschat.nl.
Deze e-mail wordt de eerstvolgende werkdag behandeld.

Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

Is uw bestelling nog niet verzonden kunt u deze nog annuleren. 
Wanneer u bestelling al onderweg is om bezorgt te worden kunt u de bestelling retour sturen.
Ga naar Retourneren & annuleren voor alle informatie. 

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Ben je iets vergeten of van gedachten veranderd? Op dezelfde (werk)dag kun je je bestelling gemakkelijk aanpassen of annuleren. Neem hiervoor tijdens kantooruren contact op met ons. Dit kan telefonisch +31 (0)74 2770209, via online chat of per e-mail naar info@bodemschat.nl

Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 09.00-17.00 uur. Is de bestelling buiten kantooruren geplaatst stuur dan een e-mail naar info@bodemschat.nl.
Deze e-mail wordt de eerstvolgende werkdag behandeld.

Is de bestelling al verzonden, dan kun je het pakket met elke bezorgservice gefrankeerd retourzenden naar: 

Bodemschat
t.a.v. Retouren
Borgmanweg 15
7558PN Hengelo
Nederland

Ik heb vragen over een product?

Heeft u vragen over een product? Wij helpen u graag! Neem hiervoor tijdens kantooruren contact op met ons. Dit kan telefonisch +31 (0)74 2770209, via online chat of per e-mail naar info@bodemschat.nl. Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 09.00-17.00 uur.

Ik heb problemen met het plaatsen van mijn bestelling, wat moet ik doen?

Nog geen account? Maak deze eenvoudig aan via de knop "inloggen/registeren".
U vindt deze knop rechtsbovenin naast de knop "winkelwagen"

Verwijder uw cookies en probeer het opnieuw.

Een artikel is verdwenen in de winkelmand?
Switch tijdens het bestellen niet van NL naar BE, dan kunnen artikelen verwijderd worden omdat ze in dat land niet leverbaar zijn.

Geen bevestigingsmail ontvangen?  Heeft u langer dan 1 uur geleden besteld en uw bestelling staat niet bij 'Bestellingen' in uw account? Neem dan contact op via onze klantenservice om dit voor u op te lossen.

Verkeerd artikel ontvangen? Neem hiervoor tijdens kantooruren contact op met ons.Dit kan telefonisch +31 (0)74 2770209, via online chat of per e-mail naar info@bodemschat.nl
Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 09.00-17.00 uur.

Kan ik een bestelling als cadeau laten inpakken?

Op dit moment kunt u (nog) geen bestellingen als cadeau laten inpakken.

Kan ik producten laten bedrukken en personaliseren.

Het bedrukken en personaliseren van producten is op aanvraag mogelijk.
Voor een offerte op maat bespreken wij graag uw wensen en behoeften.
Neem hiervoor tijdens kantooruren contact op met ons. Dit kan telefonisch +31 (0)74 2770209, via online chat of per e-mail naar info@bodemschat.nl
Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 09.00-17.00 uur

Hoeveel en welke garantie zit er op een product?

Voor alle producten geld het wettelijk garantietermijn. Dit houdt in dat een product dagene is of doet wat u als consument in alle redelijkheid mag verwachten. Ook schade of defecten bij levering of ontvangst vallen onder deze garantie.

Ondanks onze uitgebreide controle kan dit voorkomen en is het al vervelden genoeg dat er iets mis gaat. Om u (geo)logisch een goede service en oplossing te kunnen aanbieden verzoeken wij u elk gebrek zo spoedig mogelijk na ontdekking aan ons kenbaar te maken.

Waar vindt ik de algemenen voorwaarden?

Voor onze algemene voorwaarden klik je hier.

Welke beveiligingsmaatregelen nemen jullie om mijn gegevens te beschermen?

Bodemschat bied beveiliging van uw gegevens en verbinding door een SSL certificaat.
Wij delen nooit gegevens of informatie van onze klanten en gebruikers.
Mogelijkheid om uw gegevens en informatie te vewijderen.

Levering

Aan welke landen leveren jullie?

Wij bieden een wereldwijde levering.
Staat uw land er niet tussen neem dan contact op voor u besteld.
Dit kan telefonisch +31 (0)74 2770209, via online chat of per e-mail naar info@bodemschat.nl
Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 09.00-17.00 uur

Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd? Wat is de levertermijn?

Besteld u bij Bodemschat dan leveren wij z.s.m.
Dit houd in dat wanneer alle producten op vooraad zijn en uw bestelling compleet is deze wordt verzonden.
In de meeste gevallen zijn alle producten uit voorraad leverbaar maar het kan voorkomen dat een product niet voldoende of niet meer op voorraad is.
Wanneer producten in uw bestelling langere levertijd hebben nemen wij contact met u op.
Ook kan kan het zijn dat u een gedeelte van uw bestelling ontvangt en op een later moment de ontbrekende producten van uw bestelling.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Afhalen van bestellingen is mogelijk in onze showroom te Hengelo.

Kan ik mijn afleveradres wijzigen nadat mijn bestelling is geplaatst?

Via de track and trace link die u per email heeft ontvangen kunt tot een bepaald moment uw bezorgadres en bezorgmoment wijzigen.
Bekijk wat de mogelijkheden zijn op de site van onze koeriersdient.

 Mijn bestelling is niet bezorgd, wat nu?

Onze koeriersdienst bezorgt uw bestelling normaal gesproken binnen 2 werkdagen in Nederland.
Is jouw bestelling na 2 werkdagen nog niet bezorgd? Bekijk dan via de track and trace link die u per email heeft ontvangen. Hierin vind u vaak meer informatie over de levering van uw bestelling.

De track & trace geeft aan dat mijn bestelling is bezorgd, maar dit is niet het geval.

Het kan gebeuren dat een levering vertraging heeft, maar toch is gescand als ‘afgeleverd’. Ziet u dan in track and trace dat de bestelling is bezorgd, terwijl dat nog niet zo is. Komt de koerier In de meeste gevallen op een later moment. Helaas is dit is een bekend probleem en is via de track and trace link en op de website van de koeriersdienst meer informtie over te lezen.
Komt u er niet uit? laat het ons dan weten, dan helpen we u graag.

Wat gebeurt er als mijn bestelling niet geleverd kan worden?

Kan uw bestelling niet geleverd worden omdat u niet thuis was of de koerier hebt gemist kunt u een tweede bezorgmoment via de track and trace link inplannen. Ook kan uw pakket naar een pick up punt van de betreffende koeriersdienst worden gebracht zodat u dit na ontvangst van een bericht hiervan kunt afhalen.
Haalt u u bestelling niet af of ben u meerdere malen niet in staat een bezorging te accepteren wordt een bestelling retour gestuurd. Voor het herzenden en opnieuw versturen betaald u dan wel opnieuw de verzendkosten.

Retourneren & Ruilen

Kan ik mijn bestelling terugsturen?

Binnen 14 dagen na ontvangst van een product heeft u de volgende opties:

  • Uw product ruilen voor een ander product.
  • Uw product laten repareren/
  • Uw product gefrankeerd retourneren en de goederenwaarde terug laten storten.

Wat zijn de uitzonderingen van retourneren?

Je begrijpt vast dat je de volgende artikelen niet terug kunt sturen:

  • Machine accesoires en onderdelen zoals slijpwielen, electronische onderdelen en overige gebruiks onderdelen. U kunt dus niet prachtige cabochon slijpen en daarna de diamantwielen retourneren.
  • Geopende reinigsproducten, slijppoeders, polijstvloeistoffen of bevestigingsmiddelen zoals lijm en kit.
  • Digitale activatiecodes voor producten en software
  • vouchers, cadeaukaarten en tegoedbonnen. Ook als ze nog niet gebruikt zijn;
  • Producten waarvan u de beschermfolies en beveiligigen zijn verwijderd.
  • Sieraden waarvan de verpakking geopend is en de bezegeling is verbroken. Dat luxe sieraad dragen op de bruiloft van je bestie en achteraf terug sturen is dus niet mogelijk.

Voor juist uitgevoerde diensten van postbodes en monteurs geven we geen geld terug. Hieronder vallen:

  • Plaatsing, installatie- materiaal en bijkomende kosten;
  • ingewisselde vouchers, cadeuabonnen of kortingscodes
  • kosten, toeslagen voor verzending alsmede extra kosten voor inklaringen, duoane of andere extra kosten.

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Binnen 14 dagen kun je je product voor retour aanmelden. Dit kan via het online retourformulier of bij één van onze winkels.

  • Na aanmelden heb je nog eens 14 dagen de tijd om je product gratis op te sturen.
  • Je kunt kiezen om je product gratis te ruilen of om je geld terug te laten storten.
  • Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen. Bijvoorbeeld: haal een pan uit de doos en bekijk 'm van alle kanten, maar ga er niet mee koken.
  • Bekijk hier de uitgebreide retourvoorwaarden.

wat zijn de retour voorwaarden?

Binnen 14 dagen kun je je product voor retour aanmelden.Dit kan per e-mail naar info@bodemschat.nl of in onze showroom.
Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 09.00-17.00 uur

  • Na aanmelden van een retour heeft u nog eens 14 dagen de tijd om het product retour op te sturen.
  • U kunt het product ruilen en de productwaarde gebruiken voor een ander product of het bedrag terug laten storten.
  • Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen.
    Bijvoorbeeld: U haalt de presentatie sokkel uit de doos maar ziet dat deze te klein en u deze niet gaat gebruiken.
  • Bekijk hier de uitgebreide retourinformatie en voorwaarden.

Wat moet ik doen om een product te retourneren?

Via de showroom.

1. Neem het product in de originele verpakking mee naar de showroom.
2. In de showroom bekijken we het product en vinden snel een oplossing voor het probleem. Dit is bijvoorbeeld omruiling voor een ander product, Een tegoedbon of uw geld terug, of een reparatie.

Via de post.

1. Meld je retour aan via info@bodemschat.nl

2. Bereid uw  product voor op de retourzending.

  • Pak altijd het product goed en stevig in. Daarvoor gebruikt u de verzendoos of een nieuwe omdoos waar u het product in zijn originele verpakking kunt inpakken.
    Zo blijven de producten schadevrij en kunnen wij deze opnieuw aanbieden en er iemand anders blij mee maken.
  • Heeft u de originele verpakking niet meer? Geen probleem! na ontvangst van uw retour bekijken wij de staat van uw retourgestuurde product en bepalen aan de hand daarvan wat de waardevermindering is.
  • Verzend de verpakking in de bodemschat doos of een stevige doos en sluit deze goed af voor de retourreis.
  • Verwijder uw data en oude verzendlabels waar nodig.

3. Stuur uw retourpakket voldonde gefrankeerd via uw gewenste bezorg- of transportdienst teurg.

4. Wacht nu op bericht dat uw retour is aangekomen en wij zorgen voor de rest.

Wat zijn de retourkosten?

wanneer u een bestelling retour stuurt kunt u met elke 

 

Hoe kan ik mijn bestelling terugsturen?

Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?

Hoe kan ik een retourlabel aanvragen?

Hoe lang heb ik garantie op mijn bestelling?

Mijn bestelling is beschadigd aangekomen, wat nu?

Account 

Hoe maak ik een account aan?

Klik hier om een account aan te maken waarmee u sneller en makkelijker kunt bestellen.
Voor zakelijke klanten adviseren wij altijd een account aan te maken zodat u makkelijker kunt bestellen en kunt herbestellen, factuur en verzendgegevens kunt toevoegen en inzien.

Hoe wijzig ik mijn accountgegevens?

Wanneer u inlogt op uw account kunt u binnen het account kiezen om uw gegevens te wijzigen

Hoe kan ik mijn wachtwoord resetten?

Werkt uw wachtwoord niet door een fout of bent u deze vergeten.
Vraag in dat geval een nieuw wachtwoord aan door te klikken op wachtwoord vergeten.
Een link om een nieuw wachtwoord instellen wordt u dan toegezonden.
Maakt u een account aan of vraagt u een wachtwoor reset zorg dan dat u altijd het wachtwoord wijzigt in uw account.

Kan ik mijn account verwijderen?

Wanneer u inlogt op uw account kunt u binnen het account kiezen om uw account te verwijderen.
Verwijdert u uw account dan worden uw persoonlijke gegevens en uw bestelhistorie automatisch gewist.
De verwerking van de verwijdering van alles gegevens kan tot maximaal 30 dagen duren.

Wat heb ik de laatse keer bestelen en waar kan ik al mijn bestellingen inzien?

Met een eigen account kun je een vorige bestelling eenvoudig terugvinden. Ga via 'Mijn account' naar ‘Mijn bestelling’. Hier vind je al je bestellingen die gedaan zijn terwijl je was ingelogd. Let op: bestellingen die zijn geplaatst zonder account zonder dat je was ingelogd, vind je hier niet terug.

Waarom kan ik niet inloggen

Als het niet lukt om in te loggen kunnen de volgende dingen aan de hand zijn.
1. Het kan zijn dat u zich nog niet hebt aangemeld. Via Registreren kunt u binnen enkele minuten een account aanmaken.

  1. Het kan zijn dat u uw e-mailadres verkeerd invult. Controleer of u het juist e-mailadres gebruikt en probeer het nog eens. Mocht u er niet uitkomen neem dan contact op zodat wij kunnen nakijken met welk e-mailadres u bij ons geregistreerd bent.
  2. Misschien bevat uw wachtwoord een fout of bent u deze vergeten. Vraag in dat geval een nieuw wachtwoord aan door te klikken op wachtwoord vergeten. Een link om een nieuw wachtwoord instellen wordt u dan toegezonden.
  3. Als laatste kan de datum- en tijdsinstelling op uw computer verkeerd staan. Als deze in de toekomst staat ingesteld, kunt u niet inloggen. Herstel dan eerst de datum- en tijdsinstellingen van uw computer.

Assortiment

Wanneer is mijn product weer op voorraad?

Is uw product niet op voorraad en wilt u een verwachte levertijd weten.
Neem dan cotact op met ons via +31 (0)74 2770209, via online chat of per e-mail naar info@bodemschat.nl
Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 09.00-17.00 uur

Hebben jullie een showroom of een fysieke winkel?

U bent van harte welkom in onze showroom te hengelo. Maak hiervoor een afspraak zodat wij tijd voor u kunnen vrijmaken om u goed te kunnen adviseren bij uw aankopen . Voor demonstraties en maatwerk inventariseren wij graag vooraf een afspraak de wensen en behoeften zodat wij u zo goed mogelijk kunnen informeren over alle mogelijkheden.

Voor de vele klanten en bezoekers vanuit geheel Nederland en het buitenland is het bekend om even contact op te nemen zodat u weet dat wij aanwezig zijn en u goed kunnen ontvangen.
Zijn wij b.v. naar een beurs of onderweg om nieuwe vooraad in te kopen kan het voorkomen dat onze showroom niet geopend is.

Om uw bezoek te plannen en een afspraak te maken kunt u ons telefonisch via +31 (0)74 2770209, via online chat of per e-mail naar info@bodemschat.nl bereiken.
Wij  zijn bereikbaar op werkdagen tussen 09.00-17.00 uur

Verkopen jullie cadeaubonnen?

Een bodemschat cadeaubon kunt u eenvoudig bestellen en gebruiken.
Klik hier om cadeaubonnen te bestellen.

Hoe kan ik een actiecode of cadeaubonnen gebruiken.

Een cadeaubon of actiecode ontvangen, maar weet u niet goed hoe dit werkt? 

  1. Leg de gewenste producten in uw winkelwagen.
    2. Volg de normale bestelprocedure.
    3. In de winkelmand kunt u bij de prijsberekening en het overzicht van uw bestelling een actiecode invullen. Klik op “kortingscode toepassen en vul de actiecode in.
    4 De korting wordt automatisch in mindering gebracht op uw bestelling maar kan niet gebruikt worden voor verzendkosten of eventuele toeslagen op uw bestelling.
    6. Na het invullen en toepassen van een kortingscode kunt u uw bestelling via de normale procedure afronden.

Heeft u een cadeaubon of actiecode ontvangen die niet werkt, neem dan gerust contact op met op zodat wij u kunnen helpen.

Hoe kan ik de beschikbaarheid van een product controleren?

Neem hiervoor tijdens kantooruren contact op met ons. Dit kan telefonisch +31 (0)74 2770209, via online chat of per e-mail naar info@bodemschat.nl
Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 09.00-17.00 uur

Duurzaamheid

Wat doen jullie om duurzaamheid te bevorderen?
Ontvangt u een bestelling treft u nagenoeg altijd verschillende en hergebruikte verpakkingsmaterialen aan. Door verpakkingsmaterialen en dozen opnieuw te gebruiken kunnen wij duurzaam verpakken en verzenden en veel bijdragen aan het recyclen van veel materialen en grondstoffen.
Vanzelfsprekend zijn uw producten nieuw en ongebruikt tenzij anders vermeld zoals een 2e hands machines of boek.

Zijn jullie producten milieuvriendelijk of gemaakt van duurzame materialen?

Steeds meer producten worden vanuit een circulaire en gerecycelde productie vervaardigd.
Wist u dat b.v. de meeste plasticdoosjes en producten van acrylglas die wij aanbieden al voor 70% uit gerecyceld materiaal wordt gemaakt.

En wist u dat alle kartonnen vouwdozen en vouwdoosjes bij bodemschat zuurstofgebleekt zijn waardoor deze verpakkings en presentatie materialen duurzaam en milieuvriendelijk zijn.

Wij volgen de steeds betere technieken en innovaties voor hergebruik en recycling van materialen en grondstoffen zodat wij de nieuwste ontwikkelingen hierin kunnen gebruiken en toe te passen waarmee wij een zo duurzaam en milieuvriendelijk assortiment kunnen aanbieden.

Zijn jullie producten ethisch verantwoord geproduceerd?

Wij werken enkel samen met etisch verantwoorde bedrijven. Mocht blijken dat bedrijven onetisch handelen zonder dat dit bij ons bekend is zullen wij hierop altijd actie op ondernemen.